סרב וואב

SEO בבניית אתרים

SEO בבניית אתרים וביצוע פעולות התאמה לגוגל לפני השקת האתר הינו מרכיב הכרחי, במאמר זה נציין את הפעולות הבסיסיות הנדרשות להעלות אתר בצורה תקינה לאוויר על מנת לקיים אופטימיזציה מלאה עוד בשלבים שלפני ההשקה ולהביא את האתר למנועי החיפוש כשהוא מוכן ותקין.

אופטימיזציה לאתרים חייבת להתבצע עוד בטרם משיקים את האתר וככל שהיא תהיה יותר טובה והאתר שלנו יהיה מותאם הצורה המושלמת לקווים המנחים של גוגל כך "הנחיתה" תהיה רכה ונוכל כבר בחודש הראשון לראות תוצאות יפות בדירוג האתר ובתוצאות המיקומים בגוגל.

SEO לאתר לפני השקה

פעולות לביצוע באתר

קוד אתר תקין: לוודא שהאתר שלכם נבנה בקוד תקין ומעודכן מאחר ובתחום זה השינויים הם מהירים לכן כדאי שתוודאו עוד בשלב הראשוני באיזה קוד נבנה האתר שלכם? מהיא מערכת הניהול ומה היכולות שלה? עדכונים שוטפים בהתאם לשינויים ברשת ובדרישות מנועי החיפוש? מערכת בקוד פתוח או בקוד סגור?
אפיון אתר: אפיון לאתר על כל מרכיביו הכולל מבנה דפים (עוד על מבנה אתר), מבנה כותרות, מבנה גלריות ומצגות, מיקומים של תמונות וכמובן מיקומים של טופסי יצירת קשר וטפסים נוספים במידת הצורך כגון ניוזלטר וכדומה. אפיון האתר מאפשר לנו בעצם למפות את האתר העתידי ולראות את כל התמונה מלמעלה בצורה טובה יותר ובכך לחסוך לנו הרבה עבודה בהמשך.
מחקר ביטויי מפתח: כן מחקר מילות מפתח שעוזר מאוד לפתח את הקטגוריות המתאימות בהתאם לאופי השירות או המוצרים שאנו מעניקים ולכלול ביטויים מחופשים בהתאם למחקר על מנת שנפיק את המירב משם הקטגוריה כמובן בהתאם לשירות המוצע.
כתיבת תיאורים (meta tags): נדרש לכתוב את התיאורים כבר בשלב הבנייה ושיהיו מוכנים בצורה מושלמת בהתאם למחקר הביטויים והביטוי שאנו רוצים העתיד לקדם על אותו דף. גם אם אין ברצונכם להתחיל בתהליך קידום מסודר בשלב זה עדיים התיאורים צריכים להיות מוכנים כבר באוריינטציה ל SEO.
כתיבת כותרות (meta tags): כתיבת כותרות לכל דף באתר, כותרות מושקעות המתארות בצורה מושלמת את תוכן הדף.
ביטוי למיקוד: כבר בשלב זה של הקמת הדפים צריך להטמיע את הביטוי למיקוד מנועי החיפוש.
כתיבת תכנים: כתיבת תכנים והטמעתם לדפי האתר בצורה מושלמת הכוללים קישורים ומבנה כותרות (H1, H2, H3) תקין בהתאם לנושאי התכנים והחלוקה לפסקאות. פריסת התוכן בצורה קריאה ונוחה למשתמש הינה דבר חשוב הן מהסיבה הברורה להקל על הקורא ולהגדיל את חווית המשתמש באתר והן מבחינת הדירוג של המאמר בגוגל שגם כן בוחן בכלים שונים כחלק מהפרמטרים לדירוג האתר את ניראות הדף בצד המשתמש.
תמונות: להטמיע תמונות רלוונטיות בכל מאמר עם כל תגיות המטא הנדרשות (ALT) כשאנו כותבים שם את מה שבאמת התמונה מתארת ולא מנסים לתמרן את מנוע החיפוש עם ALT ותיאור תמונה שלא קשורים אליה.
סרטוני וידאו: סרטוני וידאו הם דבר הכרחי באתר והם מסייעים רבות הן בנראות והקרבה לגולש והן מבחינת קידום אורגני לדף בו מוטמע הסרטון. אין ספק שסרטוני וידאו מהווים גורם מקרב יותר ממלל ומתמונות.
פעולות לביצוע מחוץ לאתר

איתור דומיין: איתור דומיין גם כן פעולה שנדרש להקדיש לה מחשבה ולמצוא את הדומיין שהכי מתאים לנו אך יחד עם זאת שלא יהיה ארוך ומסובך. אם אפשר למצוא את שם הדומיין עם שם העסק או שם האדם המספק את השירות ושיהיה קליט.
בחירת שרת ייעודי: נדרש לבחור שרת לאחסון האתר (עוד על אחסון אתרים), שרת אשר יענה על הצרכים של האתר בהתאם לתקציב האחסון שברשותנו ולהשקיע היכן שצריך כלומר אם מדובר באתר למסחר אלקטרוני שמיועד להכיל נתונים סודיים כמו נתונים אישיים של לקוחות, נתונים של כרטיסי אשראי אזיי נשקיע בשרת מאובטח היטב. נדרש לבחון את נפח הדיסק הרצוי לנו שלא נישאר בלי מקום להמשך פיתוח האתר (בנושא זה נדרש לקחת רזרבות מאחר והשרת עצמו מפתח קבצים התופסים גם כן מקום כמו בחלק מהמקרים errorLog). פן נוסף שנדרש לקחת בחשבון בבחירת שרת הוא מיקום השרת בארץ או בחו"ל כשפרמטר זה יכול לשפיע (לא בהכרח) על מהירות האתר.
סריקת האתר: לאחר שסיימנו עם כל עבודת בניית האתר ועדכון החומרים בו נדרש לבצע סריקה (כגון Screaming Froge וכדומה) ולבדוק שאכן הכל בוצע כנדרש ושכל הכותרות, ביטויי המפתח, תכנים, תגיות מטא הוטמעו בהתאם להנחיות גוגל.
עדכון אתר בכלי מנהלי אתרים: לאחר שהעלנו את האתר, נדרש לעדכן ולאמת אותו בכלי מנהלי אתרים של גוגל כשפעם אחת עם WWW ופעם אחת ללא. בהמשך נדרש לעדכן את שאר ההגדרות בכלי זה בהתאם להנחיות כמו דומיין מועדף, מיקום איזורי ועוד.
עדכון האתר בגוגל אנליטיקס: פתיחת גוגל אנליטיקס לאתר והטמעת הקוד המתקבל במערכת האתר או בדף הראשי (בהתאם לסוג האתר) כשמערכת בניית אתרים בוורדפרס מעניקה תוספים ייעודיים להטמעת גוגל אנליטיקס.
SEO בבניית אתרים

סיכום SEO בבניית אתרים

כפי שאנו רואים SEO בבניית אתרים הכוללים את הכלים שצויינו במאמר זה יוכלו לעזור לכם בקידום האתר (לפרטים נוספים אודות קידום אתרים) והשגת תוצאות טובות בעבודתו ברשת. כן נדרש כבר בשלבי בניית אתרים לקחת בחשבון את נושא האופטימיזציה לגוגל שתעניק לכם "חיים קלים "במציאת האתר שלכם וחשיפתו לכמה שיותר גולשים. כלים אילו הם הבסיס לבניית אתר והעלאתו לאוויר בצורה תקנית.

בניית אתרים במחשבה תחילה תאפשר לכם לעקוף את המתחרים כבר בחודשים הראשונים ולהפוך את האתר שלכם להכי טוב ברשת! מה שבטווח הארוך יעזור לכם לחסוך הרבה כסף ולקבל תוצאות טובות במנועי החיפוש.

דילוג לתוכן