סרב וואב

הנה כמה תוכנות (חינמיות) שממש יעזרו לכם בשימוש יום יומי בסביבת חלונות.
כמעט לכל התוכנות האלו יש גם ממשק בעברית . ניקוי המחשב: Ccleaner , איחוי כוננים: Defraggler , שחזור קבצים: Recuva ,צריבה: InfraRecorder ,  מסרים מידיים: Pidgin , דחיסה: 7zip ,נגן מדיה: VLC

ניקוי המחשב: Ccleaner

אתם בטוח מכירים את Ccleaner, או בשמו המלא Crap Cleaner.

עם התוכנה ניתן למחוק קבצים לא שימושיים ולנקות את הרג'רסטרי, מה שעשוי לשפר במעט את ביצועי המחשב.
רישיון: Freeware
להורדה

[ad#co-1]
איחוי כוננים: Defraggler

עוד תוכנה שימושית מבית היצור של Ccleaner, חברת Piriform.
איחוי (Defrag) הכונן הקשיח הוא פעולה חשובה ביותר, שמשפרת את הביצועים.
Defraggler מאחה יותר טוב מהכלי המובנה של Windows, וגם מציג לכם רשימה של הקבצים המפוצלים בכונן (הסבר בפסקה הבאה) וכמה חלקים יש לכל קובץ.

מי שכבר יודע מה זה איחוי ומה זה פרגמטנציה יכול לדלג לפסקה הבאה.
בכוננים קשיחים ישנה תופעה שנקראת פרגמנטציה, שמשמעותה פיזור של הקבצים בחלקים על פני כל השטח הפיזי של הכונן. ככל שלקובץ יש יותר חלקים רחוקים אחד מהשני, הכונן צריך לעבוד יותר כדי למצוא את כולם, ולטעון אותם לזיכרון. איחוי פשוט מחבר את כל החלקים ביחד, וזה אכן משפר את הביצועים.

אזהרה: לפני האיחוי חשוב לבצע בדיקת דיסק (chkdsk) לכונן שאותו רוצים לאחות, אחרת עלול להיגרם נזק חמור לכונן ולקבצים. כמו כן, מומלץ לפנות כמה שיותר שטח בכונן הקשיח לפני האיחוי. צוות הבלוג, ובעיקר אני, לא אחראים לכל נזק שייגרם משימוש לא נכון בתוכנה.
רישיון: Freeware
להורדה

סקירה של התוכנה בHowToGeek

[ad#co-1]
שחזור קבצים: Recuva

תוכנה שימושית נוספת מבית Piriform.
אתם בטח מכירים את זה, עבדתם שעות על מסמך חשוב, ומחקתם אותו בטעות. מישהו מחק לכם קובץ חשוב, או שמחקתם את התמונות מהמצלמה הדיגיטלית לפני שבדקתם שכל התמונות במחשב.
רישיון: Freeware

להורדה
סקירה של התוכנה בHow To Geek

צריבה: InfraRecorder

אם שחכתם להתקין את Nero, או שאין לכם כסף לקנות אותו (ואתם לא רוצים להוריד בצורה בלתי חוקית) וצריכים לצרוב משהו מהר, InfraRecorder זה הפתרון. התוכנה הרבה יותר קלה מNero, והיא בקוד פתוח.
רישיון: GPL3
להורדה
גרסה ניידת (להתקנה על Disk On Key)

מסרים מידיים: Pidgin

נמאס לכם להחזיק 20 תוכנות פתוחות בשביל כל חשבונות המסרים המיידים שלכם? רוצים ממשק נוח ונטול פרסומות? אם כן, פידג'ין היא הבחירה האולטימטיבית בשבילכם. פידג'ין תומכת במגוון עצום של רשתות מסרים מיידים, כולל ICQ, גוגל טוק, מסנג'ר, ואפילו פייסבוק! נכון שאין בתוכנה שיחות וידאו, או "קריצות" ו-"נדנודים", אבל רוב האנשים לא צריכים את זה.
רישיון: GPL
להורדה
גרסה ניידת

דחיסה: 7zip

הממשק של 7zip לא כל כך נוח, וגם לא ממש אינטואטיבי, אבל התכונה תומכת כמעט בכל סוגי הארכיונים, ופורמט הדחיסה 7zip הוא אחד הטובים ביותר שיש. טוב למי שנמאס לו מWinrar ולמי שרוצה דחיסה ממש טובה.
רישיון: LGPL
להורדה
גרסה ניידת

[ad#co-1]
נגן מדיה: VLC

VLC הוא נגן מעולה. זה מסכם בערך את כל מה שאפשר להגיד עליו. הוא בא עם רוב הקודקים (codecs) כבר בפנים, ויכול לנגן כמעט את כל הפורמטים הקיימים. VLC יודע להתמודד גם עם מדיה זורמת, ויכול להזרים מדיה למכשירים אחרים. יש לו גם המון אפשרויות מתקדמות, ובעצם כל מה שצריך.
רישיון: GPL
להורדה
גרסה ניידת

תהנו!

דילוג לתוכן