זהו המאמר השלישי בסדרת המאמרים בנושא קידום אתרים SEO – מצוות עשה ואל תעשה בחלק זה אסקור את הפעולות שניתן לבצע בתחום הקישורים Anchor Links של העמוד/האתר.
טקסט של קישורים נכנסים
כפי שכבר הזכרתי בחלק על מילות חיפוש Keywords, הטקסט הרשום בקישורים הנכנסים הוא הגורם החשוב ביותר לקידום מילות החיפוש והאתר שלך.
ציון פעולה: מעולה
מקור של קישורים נכנסים
מלבד הטקסט עצמו, ישנה חשיבות רבה גם לאתר ממנו יוצא הקישור הנכנס, כלומר למקור הקישור. יש לבדוק שהאתר המקשר יהיה בעל "שם טוב" ובעל דירוג גבוה.
ציון פעולה: מעולה
קישורים נכנסים מאתרים דומים
קישורים נכנסים אשר מקורם מאתרים באותו תחום כמו האתר שלך הינם קישורים יעילים ביותר. זהו סימן שהמתחרים שלך תומכים בך ומוצאים אותך רלוונטי לתחום. המצאותו של קישור כזה מסמל פופולריות בקהילת האתרים בתחום האתר שלך.
ציון פעולה: מעולה
קישורים מאתרי חינוך ואתרים ממשלתיים
אתרים ממשלתיים ואתרי חינוך המציגים קישור לאתר שלך, תומכים בו ומעלים את חשיבותו יותר מאשר קישורים מאתרים אחרים.
קישורים אלו נחשבים לאמינים יותר כיוון והם קשים להשגה.
ציון פעולה: מעולה
מספר הקישורים החוזרים (Backlinks)
באופן עקרוני, מדובר על: כמה שיותר – יותר טוב.
אבל, צריך להיזהר ולבחון את טיב הקישורים, איכות האתרים מהם מגיעים הקישורים, הטקסט המופיע בקישורים וכדומה.
ציון פעולה: מעולה
טקסט של קישורים פנימיים
גם הטקסט המופיע בקישורים פנימיים (המקשרים בין עמודים בתוך האתר) חשוב לקידום האתר ומילות החיפוש.
ציון פעולה: טוב מאוד
טקסט סביב קישורים
הטקסט המופיע לפני ואחרי הקישורים גם הוא בעל חשיבות, כיוון שהוא מציין את מידת הרלוונטיות של הטקסט המופיע בקישור לשאר תוכן העמוד.
אם, לדוגמא, הקישור לא אמיתי, לא חלק מהטקסט של העמוד, אלא מזויף, הטקסט סביב הקישור יעיד על כך.
ציון פעולה: טוב מאוד
גיל הקישורים
גיל הקישורים מעיד על אמינות הקישורים ובכך מעלה את אמינות האתר. כאשר האתר מקבל הרבה קישורים נכנסים בזמן קצר, הדבר יכול להעיד על קנייתם של הקישורים ולהזיק לקידום האתר.
ציון פעולה: טוב מאוד
קישורים מספריות ציבוריות (Directories)
קישורים מסוג זה איכותיים במיוחד. יש לדאוג שהקישור הנכנס יהיה מספריה בעלת דירוג גבוה, כמו DMOZ, YAHOO ואחרות.
קישורים מספריות רבות מידי בעלי דירוג נמוך, יכול להיחשב ש"זיבול" קישורים ושימוש בטכניקת כובע שחור.
ציון פעולה: טוב מאוד
קישורים יוצאים מעמוד קישור נכנס
ככל שיצאו מהאתר שלך פחות קישורים, כך הקישורים היוצאים ייתפסו כבעלי חשיבות רבה יותר.
ציון פעולה: טוב
קישורים נכנסים מאתרים מפוקפקים וחוות קישורים (Link Farm)
כיוון שאין לך, כבעל האתר, שליטה על אתרים אחרים המקשרים אליך, אתה לא תענש על קישורים נכנסים מסוג זה.
בכל מקרה, מומלץ לשמור מרחק מחוות קישורים ואתרים מפוקפקים.
ציון פעולה: ללא השפעה
קישורים יוצאים רבים
מנועי החיפוש לא רואים בעין יפה עמודים המכילים קישורים רבים מידי, ללא תוכן. עדיף לשמור על גבול עליון של 100 קישורים לעמוד.
עמוד בעל קישורים יוצאים רבים לא יעלה את ציון העמוד והדבר אפילו יכול לגרום לנזק.
ציון פעולה: רע
קישורים יוצאים לאתרים מפוקפקים וחוות קישורים (Link Farm)
בניגוד לקישורים נכנסים מחוות קישורים, על קישורים יוצאים לחוות שרתים ואתרים מפוקפקים יש לך שליטה. מסיבה זו, מנועי החיפוש "יענישו" אותך על כך.
ציון פעולה: מזיק
לבדוק את השכנים
לרוב אתרי האינטרנט ישנם קישורים יוצאים. דירוג האתר ע"י מנועי החיפוש תלוי, בין השאר, באיכות הקישורים היוצאים ובאיכות האתרים המקושרים. מומלץ, מעת לעת, לבחון את איכותם וטיבם של האתרים אליהם יוצאים קישורים. אם הדירוג או טיב האתר אליו יוצא הקישור נפגע באופן כלשהו, הדבר יכול להשפיע על דירוג האתר המקשר.
ציון פעולה: רע
החלפת קישורים (Cross-linking)
החלפת קישורים מתייחסת למצב שבו אתר א' מקשר לאתר ב' אשר מקשר לאתר ג' אשר מקשר חזרה לאתר א'. דוגמא זו הינה פשוטה ביותר, אך קיימים מצבים מורכבים יותר של החלפת קישורים בין אתרים.
החלפת קישורים בין אתרים הינה אסורה בהחלט ותזיק לקידום האתר.
ציון פעולה: מזיק
קישורים באמצעות פיקסלים (Single pixel links)
בדומה לטקסט חבוי (ראה מצוות עשה ואל תעשה – תוכן האתר Site Content), כאשר נעשה שימוש בקישורים באמצעות פיקסלים, כך שהם כה קטנים שאינם נראים לגולש האנושי, הדבר יכול לגרום לנזק.
גם כאן מדובר על שימוש בטכניקת כובע שחור, אשר יכולה להזיק לקידום האתר ואף לגרום להחרמתו ממנועי החיפוש.
ציון פעולה: מזיק