סרב וואב

מה זה למעשה מפת אתר SITEMAP?

מפת אתר, או בשמו הידוע Sitemap הוא למעשה קומץ דפים של האתר המסודרים בתוך קובץ אחד בלבד, המורה לדפדפני החיפוש את מה לחפש ואיך זה ייראה מבלי שהם יצטרכו לסרוק את כל האתר.

שלב ראשון הוא יצירת קובץ המפה:

בשלב הראשון עלינו ליצור מפת אתר עבור אתר האינטרנט ולקרוא לו sitemap.xml בתיקיית public_html / wwwroot / httpdocs הראשית שלנו

שלב שני הוא לפתוח ולערוך את מפת האתר שלנו:

עכשיו, פתחו את הטקסט הבא בתוך עורך טקסט (או סביבת עבודה שאתם אוהבים לעבוד בה) ובסיום אל תשכחו לקרוא לו sitemap ולשמור אותו בסיומת xml.
לפניכם הקוד לבניית מפת האתר , פשוט העתיקו והדביקו אותו על סביבת העבודה המועדפת עליכם

CODE >
  1. <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
  2.     <urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9">
  3.       <url>
  4.         <loc>http://www.relog.co.il/</loc>
  5.         <lastmod>2014-11-07</lastmod>
  6.         <changefreq>monthly</changefreq>
  7.         <priority>1.0</priority>
  8.       </url>
  9.       <url>
  10.         <loc>http://www.relog.co.il/forum.html</loc>
  11.         <changefreq>yearly</changefreq>
  12.         <priority>0.4</priority>
  13.       </url>
  14.     </urlset>

שינוי הגדרות ה "changefreq" , מה זה?

בטח תהיתם למה בכל changefreq יש פרק זמן אחר, כמו "חודשי" שנתי" וכו'.. הנה לפניכם הפריטים:

– always (משתנה בכל רגע נתון שבו העמוד ניתן לגישה על ידי הגולש הסטנדרטי / דפדפן)
– hourly (משתנה כל שעה בו העמוד ניתן לגישה)
– daily (אתם מנחשים יפה, משתנה כל יום)
– monthly (לא צריך לפאר במילים מיותרות)
– yearly (בתדירות שנתית)
– never (אף פעם)

* פרט נוסף הוא החוק של ה changefreg שיקל עליכם לבחור מה אמורים לשים בכל עמודה ב xml שלפנינו.

never מיועד עבור סיפורים ישנים, דברים שקרו לפני המון זמן.
yearly כל עמודי צור קשר, אודותינו, דפי הרשמה והתחברות לאתר
monthly כל כמה זמן אתם משנים את העמוד של שאלות ותשובות? הוראות? חוקי הפורום, מאמרים שהתעדכנו לאחרונה בנושא מסויים?
weekly דף פרטי המוצר ו/או תיאור הפורום וספריות של האתר (תיקיות וכדומה)
daily – אינדקס הבלוג הראשי שלכם, אתר הבית בו אין שינוי, הודעות קטנות של המערכת כמו חג שמח וכאלה
hourly – כל העדכונים העיקריים באתר, עדכוני מזג האוויר, מניות שירדו או עלו, ופורום שכל שעה מומלץ לדעת מה חדש בו
always – לאתר שלא מפסיק להתעדכן, קטגוריות ספרים, מלונאות, מכירות, סופרמרקט ברשת, קניות ברשת וכדומה..

על מה ה priority (סדר החשיבות) אחראי ואיך להשתמש בו?

קבעו מה ערך החשיבות (priority) של העמוד ביחס לשאר הדפים באתר שלכם. תוכלו לקבוע ערך מ 0.0 עד 1.0 עם נקודת התחלת ברירת מחדל עבורכם של 0.5 במרבית האתרים.

0.0 – עדיף שלא
0.1
0.2
0.3
0.4
0.5 – ברירת מחדל
0.6
0.7
0.8
0.9
1.0 – לבחירתכם בלבד

מה חשוב הפריוריטי (priority רמת החשיבות) לגוגל ומה מתאים לכל זה?

0.8 עד 1.0 מתאים עבור: דפי הבית, תת דומיינים(סאב דומיין), פרטי המוצר, פריטים עיקריים באתר
0.4 עד 0.7 מותאם עבור: מאמרים, רשומות בלוג מסויימות, גליצ'ים, דפי קטגוריה, שאלות נפוצות
0.0 עד 0.3 מותאם עבור: עדכונים ישנים, מידע שהפך לא רלוונטי ושהציבור לא מתעניין בו בתדירות גבוהה.

דילוג לתוכן