סרב וואב

Google הכירזה על התגי מטא שהיא משתמשת בהם. http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=79812

המטא תגים (ופריטים דומים) הבאים:

<meta name="description" content="A description of the page" /> תג זה מספק תיאור קצר של הדף. במצבים מסוימים, תיאור זה משמש כחלק מהקטע המוצג בתוצאות החיפוש. מידע נוסף
<title>The Title of the Page</title> אף שתג זה אינו מטא תג, משתמשים בו לעתים קרובות עם ה"תיאור". תוכן התג מוצג, בדרך כלל, ככותרת בתוצאות החיפוש (וכמובן, גם בדפדפן של המשתמש). מידע נוסף
<meta name="robots" content="…, …" />
<meta name="googlebot" content="…, …" />
מטא תגים אלה יכולים לשלוט באופן הפעולה של הסריקה וההוספה לאינדקס של מנוע החיפוש. המטא תג‏ robots חל על כל מנועי החיפוש ואילו המטא תג googlebot הוא ספציפי ל-Google. ערכי ברירת המחדל הם index, follow (זהה ל-all) ואין צורך לציין אותם. אנו מבינים את הערכים הבאים (בעת ציון מספר ערכים, יש להפרידם באמצעות פסיק):

  • noindex: מונע הוספה לאינדקס של הדף
  • nofollow: מונע מ-Googlebot לעבור לקישורים מדף זה
  • nosnippet: מונע הצגת גזיר בתוצאות החיפוש
  • noodp: מונע שימוש בתיאור החלופי מ-ODP/DMOZ
  • noarchive: מונע מ-Google להציג את הקישור המאוחסן בקובץ השמור של דף.
  • unavailable_after:[date]: מאפשר לך לציין את השעה והתאריך המדויקים שבהם ברצונך להפסיק את הסריקה וההוספה לאינדקס של דף זה
  • noimageindex מאפשר לך לציין כי אין ברצונך שהדף יופיע כדף ההפניה לתמונה המופיעה בתוצאות החיפוש של Google.

במאמר מוסגר, מעתה תוכל לציין פרטים אלה גם בכותרת של הדפים באמצעות הנחיית הכותרתHTTP "X-Robots-Tag". אפשרות זו שימושית במיוחד כאשר ברצונך להתאים באופן עדין סריקה והוספה לאינדקס של דפים שאינם דפי HTML, כמו גרפיקה ומסמכים מסוגים אחרים.

<meta name="google" content="notranslate" /> כאשר אנו מזהים שתוכנו של דף מסוים אינו בשפה שהמשתמש ירצה כנראה לקרוא, לעתים קרובות אנו מציגים בתוצאות החיפוש קישור לתרגום. ככלל, הדבר מאפשר לך לספק תוכן ייחודי ומשכנע משלך לקבוצה גדולה הרבה יותר של משתמשים. עם זאת, ייתכנו מצבים שבהם אין הדבר רצוי. מטא תג זה מורה ל-Google כי אין ברצונך לספק תרגום לדף האמור. מידע נוסף
<meta name="google-site-verification" content="…" /> תוכל להשתמש בתג זה בדף ברמה העליונה באתר שלך כדי לאמת את הבעלות עבור 'כלי מנהלי האתרים'. לתשומת לבך, בעוד הערכים של המאפיין name ושל המאפיין content חייבים להתאים במדויק למה שמסופק לך (כולל אותיות גדולות וקטנות), אין זה חשוב אם תשנה את התג מ-XHTML ל-HTML, או אם תבנית התג מתאימה לתבנית הדף שלך. מידע נוסף
<meta http-equiv="Content-Type" content="…; charset=…" /> מטא תג זה זה מגדיר את סוג התוכן ואת ערכת התווים בדף. הקפד להקיף את הערך של מאפיין התוכן במירכאות – אחרת ייתכן שמאפיין ערכת התווים יפורש באופן שגוי. מידע נוסף
<meta http-equiv="refresh" content="…;url=…" /> מטא תג זה שולח את המשתמש, לאחר פרק זמן מסוים, לכתובת אתר חדשה ולעתים קרובות הוא משמש כאמצעי פשוט להפניה. עם זאת, לא כל הדפדפנים תומכים בתג זה והוא עלול לבלבל את המשתמש. The W3C ממליץ שלא ייעשה שימוש בתג זה. במקום זאת, אנו ממליצים להשתמש בהפניית 301 מצד השרת.

נקודות נוספות לתשומת לב:

  • Google יכול לקרוא תגי Meta בסגנון HTML ובסגנון XHTML כאחד, ללא קשר לקוד שבדף.
  • למעט התג verify, בדרך כלל לרישיות אין חשיבות כשמדובר במטא תגים.

אין זו רשימה בלעדית של המטא תגים הזמינים, ובהחלט ניתן להשתמש במטא תגים שאינם מופיעים בה אם הם חשובים לאתר שלך. עם זאת, זכור כי Google יתעלם ממטא תגים שאינם מוכרים לו.

דילוג לתוכן